בניגוד לתדמית, הנתונים מוכיחים: הח"כים החרדיים אינם חברתיים

    על סיעת יהדות התורה ההבדל נראה מובהק מכולם. בשנה הנוכחית כשהיא בקואליציה, היא תפסה את מקום המינוס 7, ירידה חדה לעומת הכנסת ה-19 בהם הייתה במקום המכובד של פלוס 5
    ישראל פריי 2 Comment on בניגוד לתדמית, הנתונים מוכיחים: הח"כים החרדיים אינם חברתיים

    נתוני המשמר החברתי של הכנסת עוקבים אחר הצבעותיהם של הח"כים בנושאים חברתיים, ופורשים תמונת מצב מפתיעה ורצופת גילויים מרתקים • כל הפרטים

    על סיעת יהדות התורה ההבדל נראה מובהק מכולם. בשנה הנוכחית כשהיא בקואליציה, היא תפסה את מקום המינוס 7, ירידה חדה לעומת הכנסת ה-19 בהם הייתה במקום המכובד של פלוס 5
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נתוני הצבעות הח"כים בכנסת מעלים כי המפלגות החרדיות נמצאות בתחתית רשימת הסיעות החברתיות. גם הח"כים החרדיים זוכים לציונים נמוכים במדדים החברתיים השונים. כך עולה מנתונים מקיפים שאספו ב"משמר החברתי".

    הנתונים מתבססים על איסוף מדוקדק של נתוני הצבעות הח"כים בישיבות הכנסת ובוועדות השונות, לפי פילוח של נושאים חברתיים בעלי עניין לאינטרס הציבורי. נתוני ההצבעות מעניקים תמונת מצב מרתקת באשר לפעילות הסיעות והאישים במשכן מחוקקי ישראל.

    בפסגת הרשימות החברתיות נמצאת מר"צ, אחריה המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ויש עתיד. בתחתית הרשימה נמצאים הבית היהודי, הליכוד, יהדות התורה וש"ס. במין הח"כים, קטף ח"כ איציק שמולי את תואר הח"כ המצטיין ביותר, כשגם כאן, הח"כים החרדיים נמצאים במקומות נמוכים. בולט לרעה הוא ראש הממשלה שנמצא במקום ה – 113 והבלתי מכובד.

    כפי שוודאי אפשר להבחין, סיעות הקואליציה נמצאות בתחתית המדד לעומת אחיותיהן מספסלי האופוזיציה, באשר הם מחויבות להצבעות שונות מתוקף המשמעת הקואליציונית. על סיעת יהדות התורה ההבדל נראה מובהק מכולם. בשנה הנוכחית כשהיא בקואליציה, היא תפסה את מקום המינוס 7, ירידה חדה לעומת הכנסת ה-19 בהם הייתה במקום המכובד של פלוס 5.

    יו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיע למקום הנמוך ביותר במדד מכלל הח"כים באופוזיציה – 63. זאת, בעיקר משום שנעדר מרוב ההצבעות על חוקים כלכליים וחברתיים והשתתף רק ב- 9% מהן.

    במקום הרביעי נמצאת יש עתיד עם ציון 28.3. יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, דורג הרבה מתחת לכל חבריו, במקום ה-56 במדד. לפיד דורג בכנסת הקודמת במקום נמוך במיוחד – 111 – וטען שלא יכול להשתתף בהצבעות על חוקים חברתיים כיוון שהיה עסוק בעבודתו כשר האוצר, אבל גם בכנסת ה-20, בהיותו ח"כ באופוזיציה, הוא נכח ב- 17% בלבד מההצבעות בנושאים כלכליים וחברתיים.

    הח"כ האנטי-חברתי ביותר בבית היהודי הוא בצלאל סמוטריץ', מקום 113 במדד. סמוטריץ' הפגין נוכחות גבוהה והצביע בעקביות נגד חוקים חברתיים, אפילו בנושאים שנוגעים לזכויות חיילי צה"ל, כמו חופשת הסתגלות לעובד במילואים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      באמת נשאר מישהו שמאמין לארגונים כמו "המשמר החברתי" זה בולט שמדובר בעוד עמותה שמאלנית יפת נפש . באמת מישהו חושב שהרשימה המשותפת חברתית? מה הם עשו בכלל? אולי הם הקלו בתנאי האסירים הבטחוניים זה נקרא בשבילם/כם חברתי? תפסיקו להיות תמימים! נשאר כאן בכלל ארגון אובייקטיבי במדינה הזו?

    2. 1

      מרצ ומפלגת העבודה בראש בגלל שהם סוציאל דמוקרטים ולכן מחויבים מבחינת השקפת עולמם. שאר הסיעות חברתי זה לצאת ידי חובה.